COVID 19 - Aktualne informacije, savjeti i uloga banaka

RAD POSLOVNICA BANAKA

Poslovnice banaka u Hrvatskoj zbog donesenih preventivnih mjera zaštite od koronavirusa (COVID-19) rade prema novom prilagođenom radnom vremenu.

Pozivamo građane da redovite prate novosti na Internet stranici svoje banke ili se informiraju telefonskim putem, kako bi imali ažurne informacije o radnom vremenu poslovnica, kao i o raznim rješenjima koje imaju za cilj olakšati građanima i poslovnim klijentima nesmetano korištenje bankovnih usluga.

Građanima se preporučuje korištenje digitalnog bankarstva, kartičnog plaćanja te bankomata koji su na raspolaganju.U slučaju neophodnosti dolaska u poslovnicu zbog obavljanja neke složenije transakcije ili usluge, apeliramo na građane da se ponašaju u skladu s preporukama nadležnih zdravstvenih službi.

Banke su osigurale kontinuitet rada poslovnica i prilagodile rad pozadinskih službi kao podrške poslovanju te će poslovnice banaka nastaviti raditi u određenom obujmu u skladu s razvojem situacije i preporukama nadležnih institucija.

Mreža bankomata i poslovnice banaka u svakom trenutku će biti opskrbljene dovoljnom količinom gotovine, a građanima se preporučuje korištenje usluga digitalnog bankarstva i kartičnog plaćanja

BANKOMATI

Banke u Hrvatskoj, u skladu s preporukom Hrvatske narodne banke, privremeno su ukinule naknade za podizanje gotovine s debitnim karticama na bankomatima svih banaka, kako bi građani imali mogućnost podizati gotovinu na najbliže dostupnim bankomatima.

Kako bi se građani u potpunosti zaštitili prilikom korištenja bankomata, savjetujemo građanima da koriste rukavice ili tipkovnicu prekriju papirnatom maramicom tijekom unosa PIN-a.

Podsjetimo, prema zadnjim podacima najgušća bankomatska mreža u Novoj Europi je u Hrvatskoj što je iznimno važno za građane tijekom epidemije korona virusa s obzirom na to da su savjeti nadležnih službi da se građani kreću što manje i nastoje ostati kod kuće.

SAVJETI ZA GRAĐANE

Hrvatska udruga banaka poziva građane na odgovorno ponašanje zbog aktualne situacije i pojačanih preventivnih mjera zaštite od korona virusa (COVID-19).

Kako bi se minimalizirala frekvencija većeg broja osoba u zatvorenom prostoru, savjetujemo građanima da koriste u što većoj mjeri usluge digitalnog bankarstva (mobilno i internet bankarstvo) i mrežu bankomata koji su im na raspolaganju.

Zdravlje građana, zaposlenika i klijenata banaka u ovom trenutku je najvažnije te shodno tome banke, kao odgovorne institucije, više puta dnevno dezinficiraju prostore poslovnica, kao i mrežu bankomata. Molimo građane da u ovom izazovnom razdoblju budu odgovorni prema sebi i drugima te na taj način sačuvaju zdravlje društva u cjelini.

S pozornošću ćemo nastaviti pratiti daljnji razvoj situacije i preporuke državnih tijela te u skladu s njima postupati.

  • Ako je dolazak u poslovnicu neophodan, ponašajte se u skladu s preporukama nadležnih zdravstvenih službi
  • Klijentima banaka kojima je određena mjera samoizolacije izričito savjetujemo da poštuju mjere koje su im određene 
  • U slučaju da imate simptome respiratorne bolesti, molimo vas da ne posjećujete poslovnice banaka s ciljem zaštite zdravlja ostalih građana, klijenata te djelatnika banke
  • Molimo vas da pričekate svoj red izvan poslovnice u slučaju većeg broja građana u poslovnici
  • Red na usluge u poslovnici ili izvan nje pričekajte na sigurnoj udaljenosti (1.5 m) od drugih osoba
  • U poslovnici izbjegavajte rukovanje i fizički kontakt s drugim osobama
  • Koristite dezinfekcijska sredstva nakon rukovanja s novčanicama, kovanicama i bankovnim karticama
  • U narednom razdoblju nastojite koristiti usluge digitalnog bankarstva i mrežu bankomata na raspolaganju
  • Redovite pratite novosti na Internet stranicama svojih banaka, kako biste bili upoznati s radnim vremenom određene poslovnice
  • Na ulazima u poslovnice postavljene su „Obavijesti za klijente“ – jasne preporuke za postupanje klijenata i odgovorno ponašanje

GOSPODARSKE MJERE BANAKA S CILJEM POMOĆI PODUZEĆIMA I FIZIČKIM OSOBAMA 

U nastavku donosimo pregled gospodarskih mjera koje se odnose na poslovanje banaka te su dogovorene u koordinaciji s predstavnicima Ministarstva financija i Hrvatske narodne banke s ciljem pomoći građanima i poduzećima u Hrvatskoj:

1. U svrhu očuvanja financijske stabilnosti i likvidnosti čimbenika gospodarstva u Republici Hrvatskoj, kreditne institucije će u svojim internim aktima usvojiti odluku prema kojoj neće poduzimati mjere prisilne naplate (ovrha, aktiviranje instrumenata osiguranja) radi naplate duga svojih dužnika (fizičkih i pravnih osoba) koji u tri mjeseca uzastopno počevši od travnja 2020. godine ne podmire tri rate/anuiteta svojih kreditnih obveza, pod uvjetom da time kao vjerovnici nisu dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na druge vjerovnike.

2. Kreditne institucije će savjesno i urgentno razmatrati i odobravati zahtjeve klijenata (građana i poduzetnika) za odgodom plaćanja na rok od najmanje tri mjeseca, a čiji je bonitet ozbiljno narušen u postojećim okolnostima uslijed gubitka ili smanjenja stalnih izvora prihoda, te u korist poduzetnika čiji je prihod bitno umanjen u odnosu na ukupan prihod u prethodnom razdoblju.

3. Kreditne institucije će za vrijeme odgode plaćanja obračunavati isključivo redovno ugovorene kamate bez dodatnih naknada.

4. Za uspjeh mjera koje se očekuju od kreditnih institucija bit će važno osigurati solidarnost drugih grupa vjerovnika, kako bi se osigurala pomoć građanima i poduzetnicima koji su u postojećim okolnostima doista ekonomski pogođeni.


Gospodarskim subjektima čije je poslovanje ugroženo uslijed epidemije Covid-19 virusa, omogućena je online prijava za očuvanje razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti. Gospodarski subjekti koji mogu aplicirati su društva, obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva čije su poslovne aktivnosti u okolnostima epidemije ugrožene ili u potpunosti onemogućene. Sve informacije i detaljne upute možete pronaći na stranicama Financijske agencije – FINA.

Banke u ovom trenutku pripremaju operativnu provedbu korištenja mjera odgode plaćanja i reprograme kredita za fizičke osobe (građane) te će u najskorijem roku obavijestiti svoje klijente o njihovim mogućnostima putem službenih kanala komunikacije bana