Financijska pismenost

Financijska pismenost u Hrvatskoj udruzi banaka (HUB) postala je jedna od strateških tema još 2006. godine. Sve do 2012. godine Udruga je s bankama članicama provodila besplatne radionice za građane o upravljanju osobnim financijama, koje je pohađalo oko 1.600 građana u više hrvatskih gradova, a objavljen je i e-learning materijal „Kako uskladiti primanja i troškove?“.

Tijekom godina HUB je u suradnji s vanjskim partnerima osmislio niz aktivnosti i producirao sadržaje iz područja financijske edukacije kao što su e-natječaj i program „Online plaćanja“ i „Financijski vodič za mlade“, obrazovni materijal namijenjen i nastavnicima i roditeljima.

HUB redovito obilježava Dan štednje, informira javnost o aktualnim temama iz bankarstva i ekonomije, promiče teme o sigurnosti na internetu s posebnim fokusom na internet plaćanja i prevenciju prijevara.

Udruga je pokrenula inicijativu obilježavanja Svjetskog tjedna novca u Hrvatskoj, koji se prvi put održao 2014. godine. Od 2015. godine u istome tjednu obilježava se i Europski tjedan novca u koordinaciji Europske bankovne federacije (EBF), čiji je HUB član. Godine 2018. prvi put održao se i Europski kviz o novcu, natjecanje na online Kahoot! platformi, u kojemu je u Hrvatskoj sudjelovalo oko 1.500 učenika iz 146 osnovnih i srednjih škola.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 29. siječnja 2015. godine usvojila Zaključak kojim se prihvaća Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine (Narodne novine, broj 11/15). Ciljevi Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača su razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski opismenjenog stanovništva, a obuhvaća građane svih dobnih skupina u Republici Hrvatskoj. HUB je član Operativne radne skupine koju vodi Ministarstvo financija.

Godine 2018. HUB je supotpisao Sporazum o suradnji na unapređenju financijske pismenosti potrošača u Republici Hrvatskoj.