Skoči na glavni sadržaj
Početna
  •  
  •  
  • O nama
    • Misija
    • Ustroj HUB-a
    • Organizacija
      • Odbori
    • O bankarstvu u RH
      • Brošure
    • Banke članice HUB-a
    • Kontakt
  • Glavne teme
    • Digitalna transformacija
      • Budućnost digitalnog bankarstva
      • PSD2 open API
    • Sigurnost na internetu
      • VRSTE PRIJEVARA
      • KAKO VAS BANKE ŠTITE?
      • PRIJAVITE PRIJEVARU
      • POJMOVNIK
      • LINKOVI
    • Doprinos banaka razvoju RH
    • Kartično poslovanje
    • Regulacija banaka
  • Analize i publikacije
    • HUB Analize
    • Pregledi i izgledi
    • Istraživanja
    • EU regulativa
  • Građani i poslovni subjekti
    • Nacionalna referentna stopa
    • Poslovne informacije
      • HUB 3 obrasci
      • Dodaci carinskim garancijama
      • FATCA
      • ZIBOR
      • Standardni ugovori
      • Zakoni
        • Sprječavanje pranja novca
        • Zakon o usporedivosti naknada...
    • Centar za mirenje u bankarstvu
    • Zaštita osobnih podataka
  • SEPA
    • Konverter
    • REGISTRI
      • REGISTAR SUDIONIKA SCT SHEME
      • Registar sudionika SIP sheme
      • REGISTAR SUDIONIKA SDD OSNOVNE SHEME (ZA POTROŠAČE)
      • REGISTAR SUDIONIKA SDD POSLOVNE SHEME (ZA POSLOVNE KORISNIKE)
    • SCT
      • Dokumentacija za korisnike
      • Uputa za popunjavanje naloga za isplatu osobnih primanja za primatelje u svim bankama u RH
      • DOKUMENTACIJA SCT - ARHIVA
    • SIP
      • Dokumentacija za korisnike
    • SDD
      • Dokumentacija za korisnike
      • SDD dokumentacija - ARHIVA
    • ŠIFRARNICI
    • POZIV NA BROJ-JEDINSTVENI PREGLED OSNOVNIH MODELA
    • PITANJA I ODGOVORI
      • NKSInst - pitanja i odgovori
  • Financijska pismenost
    • Upravljanje osobnim financijama
    • Mali bankovni pojmovnik
  • Mediji
    • Objave za medije
    • Događanja
    • Novosti iz EBF-a
    • Logotip HUB-a
    • Kontakt
  • COVID 19

Breadcrumb

  1. Početna
  2. Digitalna transformacija

Digitalna transformacija

Digitalna transformacija

U protekla tri desetljeća hrvatske banke su velikom brzinom zatvarale tehnološki jaz - zaostatak za svijetom. Prvi bankomat instaliran je u Ujedinjenom Kraljevstvu 1969., u Hrvatskoj dvadesetak godina poslije. Prvi sustav velikih plaćanja instaliran je u SAD-u u prvoj polovici osamdesetih, u Hrvatskoj petnaestak godina poslije. Prvo on-line bankarstvo instalirano je u američkoj banci Wells Fargo 1994., a prvo on-line bankarstvo u Hrvatskoj nastalo je nekoliko godina kasnije.

U ovome stoljeću tehnološki vremenski pomaci su nestali. Hrvatske banke trenutačno prate tehnološke promjene zahvaljujući intenzivnoj konkurenciji, regulatornoj usklađenosti s EU i uklopljenosti najvećih banaka u sastav velikih europskih bankarskih grupacija. Osiguran je pristup najnovijem znanju u poslovno-tehnološkim aplikacijama.

Promjena poslovnih modela na temelju novih digitalnih tehnologija najviše utječe na banke kroz tehnološke promjene u segmentima odobravanja kredita i upravljanja sredstvima, upravljanja odnosima s klijentima, platnog prometa i digitalnih valuta. Banke su spremne na izazove koje konkurencija iznutra sama stvara, kao i na one koje se promjenom propisa izvana nameću. Najvažnija promjena povezana je s novom direktivom o platnim sustavima PSD2. Liberalizira se pružanje tradicionalnih usluga plaćanja i upravljanja računima, što otvara vrata novoj generaciji fintech kompanija. 

Banke su otvorene za konkurentske izazove od kojih će profitirati potrošači. Prednosti znanja, volumena i sigurnosti prevladat će u dugom roku. Načini kako «bankarimo» mijenjaju se u skladu s navikama novih generacija odraslih u okružju digitalnih aparata i aplikacija. Kriptovalute i blockchain do sada su privukli najviše pažnje među tehnološkim novitetima, no promjene zahvaćaju daleko šira područja.

Možemo predvidjeti daljnje uvođenje aplikacija umjetne inteligencije i «big data» u procese upravljanja rizicima, imovinom i odobravanja kredita. To će ubrzati poslovne procese i učiniti ih transparentnijima prema korisnicima. U platnom prometu slijedi razdoblje tehnološke revolucije na čijemu će se kraju transakcije na bruto osnovi obavljati u gotovo realnom vremenu - takozvana trenutačna plaćanja. Pojavit će se novi posrednici, i/ili će banke sklopiti strateška partnerstva s fintech kompanijama koje će ostvariti komparativne prednosti u upravljanju računima i obavljanju platno-prometnih transakcija.

Odnosima s klijentima upravljat će se uz pomoć novih tehnoloških platformi i aplikacija integriranih s društvenim mrežama, uz primjenu umjetne inteligencije i ranije spomenutih digitalnih noviteta. Banke u tome neće biti samo izazvane, nego i izazivači. Ne samo sljedbenici i oni koji odgovaraju na izazove, nego i lideri. Ljudski i tehnološki kapaciteti banaka jamče takav razvoj.

Subscribe to Digitalna transformacija

Sigurnost na internetu

  • Novosti
  • Vrste prijevara
  • Istraživanja
  • Savjeti za građane
  • Savjeti za poduzetnike
  • Kako vas banke štite?
  • Prijavite prijevaru
  • Pojmovnik
  • Linkovi

Kampanje

Zlatna pravila za online kupovinu

Sedam najčešćih online prijevara

Financijska mula

Nezakonito je biti financijska mula

Financijske mule pomažu u počinjenju kaznenih djela

Pranje novca je kazneno djelo

Ne budi mula

 

 

 

 

 

 

  • Pratite nas na društvenim mrežama
  • twitter
  • linkedin
  • youtube

O nama

Gospodarsko interesno udruženje Hrvatska udruga banaka (GIU HUB) osnovana je u Zagrebu, 15. listopada 1999. godine. Trinaest značajnih hrvatskih banaka osnovalo je Udrugu kao nezavisnu i profesionalnu ustanovu s ciljem da brani, štiti i promiče interese svojih članica.

Kontakti

Adresa: Centar Kaptol, Nova Ves 17 10000 Zagreb, Hrvatska

Telefon: +385 (0)1 4860 080

e-mail: info@hub.hr

e-mail: pr@hub.hr

 

© Copyright 2019 HUB. Sva prava pridržana.