Što su prijevare s kuririma? 

Prevaranti se često pokušavaju predstaviti kao djelatnici banke ili policijski službenici te vas obavijestiti da postoje određeni problemi s vašom debitnom ili kreditnom karticom, na primjer kažu da je zloupotrijebljena (podignut određeni iznos s računa).Obično kažu da će doći po karticu i PIN zbog istrage, sprječavanja daljnje zloupotrebe ili povrata novca. Može se dogoditi i da vas traže da unesete vaš PIN putem telefona te reći da će poslati dostavljača po vašu karticu. Osim toga, mogu vas zamoliti da podignete određeni iznos novca s računa ili kupite neki skupi proizvod te ih predate dostavljaču i na taj način pomognete u tekućoj istrazi. Isto tako vas mogu pokušati nagovoriti da prebacite sredstva na novi, „sigurniji“ račun.

Što poduzeti?  

Banke i policija od vas nikada neće tražiti PIN-ove, kartice ili gotovinu, niti će vas nagovarati da kupujete skupe proizvode ili prebacujete novac na druge račune. Ako vas netko nazove i zamoli da učinite nešto od navedenoga, prekinite poziv. Uvijek provjerite je li poziv zaista prekinut prije negoli nazovete banku ili policiju i prijavite cijeli slučaj – pričekajte pet minuta ili uzmite drugi telefon.

Prijavite prijevaru s kuririma 

Ako mislite da vas je kontaktirao ili se na vašim vratima pojavio opisani prevarant, odnosno da vas je već uspio prevariti, što prije nazovite svoju banku i policiju. Obavite poziv s nekoga drugog telefona, a ne s onoga na koji vas je prevarant nazvao. Naime, prevaranti često ostavljaju liniju otvorenom kako bi vas spriječili u zvanju te čak proizvode zvukove biranja brojeva kako biste mislili da je vaša linija slobodna.

Sigurnost na internetu